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[Ankündigung] Odyssee - Dark Age
Liebe Gothic-Fans,
das Ende von Odyssee ließ noch einige Fragen offen. Einige davon wollen wir in einer Fortsetzung beantworten. Daher kündigen wir euch unser neues Modprojekt an:
ODYSSEE EPILOG – DARK AGE
Unsere Fortsetzung spielt auf den „Südlichen Inseln“, nach den Ereignissen von Gothic III. Auf dem Festland hat sich folgendes Szenario entwickelt: König Rhobar II. ist tot. Die genauen
Umstände seines Todes bleiben offen. Die Menschen, die von seinem Tod erfahren haben, kennen verschiedene Versionen. Mal glaubt man an die eine, mal an die andere. Die Menschen sind
verunsichert, da der Tod des Königs zu Chaos und Bürgerkrieg geführt hat. Und er beendete den Siegeszug gegen die Orks. Diese herrschen nur noch über wenige Städte in Myrtana und
glaubten bald ganz aus dem Land vertrieben zu werden. Nun aber haben die verschiedenen Fraktionen des Reiches nichts Besseres zu tun, als sich untereinander zu bekämpfen und scheuen
sich dabei nicht sich mit den Orks zu verbünden.
Dann droht noch eine andere Gefahr, von der die Menschen allerdings nichts ahnen. Nachdem die Götter ihre Macht auf Erden verloren hatten, suchten ihre Diener nach Wegen, um sie wieder
herzustellen. Während die Diener von Innos und Adanos in alten Bibliotheken die alte Magie erforschten, suchen die Anhänger Beliars in Höhlen und Ruinen nach alten Portalen, um den Kontakt
zur Unterwelt herzustellen. Baal Handshar wurde zwar vernichtet, doch seine Diener hoffen, mithilfe dämonischer Wesen, endlich die Herrschaft des dunklen Gottes zu errichten.
Auf den „Südlichen Inseln“ jedoch macht man sich keine großen Gedanken, was auf dem Festland geschieht. Die Rebellen, die auf den Hauptinseln gegen Rhobars Paladine gekämpft haben,
sehen nun ihre Stunde gekommen, sich von der Herrschaft der Myrtaner zu befreien und die Überseehändlergilde Araxos ist nur allzu gerne bereit sich den neuen Verhältnissen anzupassen,
wenn es ihren Geschäften nützt. Die Großhändler der Gilde sind nicht, wie andere, der Ansicht, dass mit dem Ende der Götter das dunkle Zeitalter begonnen hat. Sie glauben, dass nur die
Herrschaft von Göttern, Königen und Magiern vorüber ist und eine neue Zeit angebrochen hat. Eine Zeit der Händler und der guten Geschäfte. Gold heißt jetzt der Gott, dem viele dienen.
Ohne an Arcania anknüpfen zu wollen, lassen wir es offen, wie viele Gebiete zu den „Südlichen Inseln“ gehören. So kann es durchaus die vier Inseln der Arcania-Welt geben. Das überlassen wir
eurer Fantasie. Die Gebiete in Dark Age werden eine gemischte Klimazone haben. Es kann dort sowohl Eilande wie Khorinis, als auch tropische Inseln geben.
Unsere Geschichte spielt zunächst auf der tropischen Insel Kratos mit der Stadt Gran Puerto. Kratos ist einer der Hauptstützpunkte der Überseehändlergilde Araxos. Im Hafen befinden sich
Schiffe aus verschiedenen Regionen der Welt. Gran Puerto wird vom „Hohen Rat“ regiert, der sich aus einer Handvoll Großhändlern zusammensetzt. Die Stadt wird von hohen Mauern und
gutbezahlten Söldnern geschützt, die man die Protektoren nennt. Auf der Insel werden Zuckerrohr und Wein angebaut. Auch eine Mine befindet sich in unmittelbarer Nähe der Stadt. Die Arbeit
wird von Sträflingen ausgeführt. Obwohl diese streng bewacht werden, gelang es bereits vielen zu entkommen und im Dschungel eine neue Gemeinschaft zu gründen, die man die „Verlorenen“
nennt. Neben dieser Gemeinschaft haben an einem anderen Ende der Insel Korsaren einen Stützpunkt errichtet. Die Händlergilde hat mit den Freibeutern einen Pakt geschlossen, um von ihnen
verschont zu bleiben. Sie kaufen den Piraten gelegentlich Gefangene ab, die versklavt werden und zu den Sträflingen gesteckt werden und zahlen ihnen Schutzgeld, damit ihre Schiffe unbehelligt
bleiben. Trotz dieser Vereinbarung mehrten sich in letzter Zeit die Fälle, dass Schiffe von den Seeräubern angegriffen wurden. Der Hohe Rat ist sich daher unschlüssig, ob man das Abkommen
aufkündigen soll oder mit den Freibeutern erneut verhandelt. Zu diesem Zeitpunkt erreicht unser Held die Insel.
In Dark Age spielt man einen neuen Charakter dessen Persönlichkeit und Anfangsattribute man selber bestimmen kann. Der Spieler hat die Option sich mehreren Gilden anzuschließen. Es sind
zunächst etwa 100 Quests geplant. Ein wesentliches Merkmal wird sein, dass es nur wenig, optimal keine kurzen Quests mehr geben wird. Aufgaben sollen komplexer sein und mehrere Dialog-
optionen beinhalten. Entscheidungen sollen Konsequenzen haben. Auch die Charakterwahl soll das Verhalten der NPCs bestimmen. Wenn man einen Charakter mit kriminellem Hintergrund spielt,
wird man bei den Bürgern viel schlechter angesehen werden und es schwer haben sich Vertrauen zu erwerben. Andererseits hat man eher die Möglichkeit sich einer Diebesbande anzuschließen
und bei diesen die entsprechenden Talente zu lernen. Ist man hingegen ein Kaufmann, Handwerker oder ein Soldat sind die Bürger einer Stadt viel eher bereit den Helden zu unterstützen. Diebe
hingegen misstrauen so einem Charakter. Wir überlegen uns auch, dem Spieler die Möglichkeit zu geben einen weiblichen Charakter und einen Ork zu spielen.
Trotz des Titels "Odyssee", wird diese Mod nicht so gigantisch werden, wie Im Auftrag des Königs. Wir haben ihn aber gewählt, da die Story inhaltlich am ersten Teil anschließt.
Features:
Die meisten Talente aus Odyssee kann man auch in Dark Age lernen.
Man kann sich mehreren Gilden anschließen.
Es wird neue Animationen und Berufe geben.
Es wird neue Monster geben.
Es wird wieder neue Musik-Tracks geben.
Eingenommene Boni werden bei den Lernkosten nicht berechnet.
Und vieles mehr.
Release: Das wissen nur die Götter.
___ E N G L I S H _______
[Announcement] Odyssey Epilogue - Dark Age
Dear Gothic fans,
The end of Odyssey still left some questions unanswered. We want to answer some of these in a sequel. That's why we're announcing our new mod project:
ODYSSEY EPILOGUE – DARK AGE
Our sequel takes place in the “Southern Isles”, after the events of Gothic III. The following scenario has developed on the mainland: King Rhobar II is dead. These exact circumstances of his death remain unclear. The people who found out about his death know different versions. Some believe in one, others in the other.
People are unsettled as the king's death led to chaos and civil war. And he ended the triumph against the orcs. They only ruled over a few cities in Myrtana and believed they would soon be driven out of the country entirely. But now the various factions of the empire have nothing better to do than fight and shy away from each other not to ally with the orcs.
Then there is another danger looming, which people have no idea about. After the gods lost their power on the Earth, their servants looked for ways to regain it to produce. While the servants of Innos and Adanos researched ancient magic in ancient libraries, the followers of Beliar searched caves and ruins for ancient portals to establish contact with the underworld. Baal Handshar may have been destroyed, but his servants hope to finally establish the rule of the dark god with the help of demonic beings.
However, in the “Southern Islands” people don’t give much thought to what’s happening on the mainland. The rebels who fought Rhobar's paladins on the main islands now their hour has come to free themselves from the rule of the Myrtanians and the overseas merchant guild Araxos is only too happy to adapt to the new conditions, if it benefits their business. The Guild's wholesalers do not believe, as others do, that the end of the gods marks the beginning of the Dark Ages.
They believe that only the reign of gods, kings and magicians is over and a new era has dawned. A time of traders and good business. Gold is now the name of the god whom many serve.
Without wanting to build on Arcania, we leave it open how many areas belong to the “Southern Islands”. So there may well be the four islands of the Arcania world. We'll leave that up to your imagination. The areas in the Dark Age will have a mixed climate. There can be islands like Khorinis as well as tropical islands.
Our story initially takes place on the tropical island of Kratos with the city of Gran Puerto. Kratos is one of the main bases of the overseas merchant guild Araxos. There are ships in the harbor from different regions of the world. Gran Puerto is governed by the “High Council” made up of a handful of wholesalers. The city is surrounded by high walls and… well-paid mercenaries, who are called the Protectors. Sugar cane and wine are grown on the island. There is also a mine in the immediate vicinity of the city. The work is carried out by convicts. Although these are strictly guarded, many have already managed to escape and found a new community in the jungle, known as the “Lost” calls.
In addition to this community, corsairs have set up a base at another end of the island. The Merchants' Guild has made a pact with the corsairs to get from them to be spared. They occasionally buy prisoners from the pirates and pay them protection money so that their ships remain unmolested. Despite this agreement, cases of ships being attacked by pirates have recently increased. The High Council is therefore undecided whether to accept the agreement should cancel or negotiate again with the corsairs. At this point our hero reaches the island.
In Dark Age you play a new character whose personality and initial attributes you can determine yourself. The player has the option to join several guilds. There are initially around 100 quests planned. A key feature will be that there will only be a few short quests, ideally no more. Tasks should be more complex and have several dialogue options included. Decisions should have consequences.
The choice of character should also determine the behavior of the NPCs. If you play a character with a criminal background, you will be viewed much worse by citizens and will have difficulty gaining trust. On the other hand, you have more of an opportunity to join a gang of thieves and to learn the corresponding talents from them. If, on the other hand, you are a merchant, craftsman or soldier, the citizens of a city are much more willing to support the hero. Thieves, on the other hand, distrust such a character. We are also considering giving the player the opportunity to play a female character and an orc.
Despite the title "Odyssey II", this part will not be as gigantic as the first part. But we chose it because the story follows the first part in terms of content.
Features:
Most of the talents from Odyssey can also be learned in the Dark Age.
You can join several guilds.
There will be new animations and professions.
There will be new monsters.
There will be new music tracks again.
And much more.
Release: Only the gods know…
Since we are currently only three people working on Dark Age, we could use some support. Especially someone who can create good textures for armor and monsters.
In addition, support with the spacer work would be a great help for us, as it will keep us up for a long time. Later we will also need a video artist. Anyone who is interested can
Report here in the thread or write to me.
Your black pirate
(translated by MoonFury56)
Trailer
Sprecher: Bodo Henkel
[Video]
Screens von der Insel Kratos
Bucht auf der Insel Kratos
[Bild: Bucht_auf_der_Insel_Kratos.jpg]
[B]
Hafen von Gran Puerto
[Bild: Hafen_von_GranPuerto.jpg]
Gran Puerto Großer Platz
[Bild: GranPuerto_GrosserPlatz.jpg]
Gran Puerto Hauptstrasse
[Bild: Hauptstrasse.jpg]
Lager im Hafenviertel
[Bild: Lager_im_Hafenviertel.jpg]
Haus des Hafenmeisters
[Bild: Haus_des_Hafenmeisters.jpg]
Beim Imker
[Bild: Beim_Imker.jpg]
Weg zu den Zuckerrohrfeldern
[Bild: Weg_zu_den_Zuckerrohrfeldern.jpg]
Weingut und Rumbrennerei
[Bild: Weingut_und_Rumbrennerei.jpg]
Schneider beim Nähen
[Bild: Schneider_beim_N_hen.jpg]
Protektoren unterwegs in die Stadt
[Bild: ODMQKJasuProtektoren_unterwegs.jpg]
Sträflinge auf den Zuckerrohrfeldern
[Bild: P4anI7QZ8Straeflinge_bei_der_Arbeit.jpg]
Nachtwache
[Bild: QG5avWzkNachtwache.jpg]
Noch paar Screens mit dem Renderer
Sicht auf Gran Puerto
[Bild: Gran_Puerto.jpg]
Strasse im Hafenviertel
[Bild: Strasse_im_Hafenviertel.jpg]
Schiffe im Hafen von Gran Puerto
[Bild: Schiffe_im_Hafen_von_Gran_Puerto.jpg]
Strasse im Händlerviertel
[Bild: Strasse_im_H_ndlerviertel.jpg]
Protektoren in der Stadt
[Bild: Protektoren_in_der_Stadt.jpg]
EDIT vom 1.2.24
Wir können noch Unterstützung gebrauchen. Vor allem bräuchten wir jemanden, der gute Texturen für Rüstungen und Monster erstellen kann. Außerdem wäre eine Unterstützung bei den Spacerarbeiten für uns eine große Hilfe, da uns das lange aufhält. Später benötigen wir auch einen Videoartisten. Wer Interesse hat, kann sich hier im Thread melden oder mir schreiben.
Euer blackpirate
Geändert von blackpirate (27.03.2025 um 10:15 Uhr)
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Das klingt toll. Odyssee war die erste Gothic Mod, die ich gespielt habe
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I share information about that announcement to servers and groups outside of Germany. Who knows, maybe new modders will appear in the community?
Gladiator – fully German localized, total-conversion modification with original game flow [link]
Geändert von Damianut (03.01.2024 um 15:26 Uhr)
Grund: formatting
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Episch! Und das noch von einem Team das sich schon derart bewiesen hat - und beispielhafte Modifikations-Pflege gezeigt hat.
Aktueller Zustand: Bin zuhause, viel am schlafen aber sonst geht es. (PMs hole ich dieses Wochende nach)
Pflegestufe 3 ist DURCH !!!, Behinderten Prozente 100% mit Begleitung Bearbeitung, physisch und psychologisch arg angeschlagen.
[Bild: 47439305ao.png]
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Sehr schöne Ankündigung mit dem ganzen Bildmaterial 
Freue mich schon sehr wenn die Mod eines Tages das Licht der Welt erblickt.
Bis dahin viel Erfolg und gutes Schaffen.
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 Zitat von Damianut
I share information about that announcement to servers and groups outside of Germany. Who knows, maybe new modders will appear in the community?

Es ist sehr schön das sich immer mehr internationale Modder und Spieler hier in der WoG wohlfühlen.
Ich empfinde es aber auch selber, das Miteinander und der Umgang untereinander ist in der Regel vorbildlich hier.
It's very nice that more and more international modders and players feel comfortable here in WoG.
But I also feel it myself that the interaction and interaction with one another is generally exemplary here.
Aktueller Zustand: Bin zuhause, viel am schlafen aber sonst geht es. (PMs hole ich dieses Wochende nach)
Pflegestufe 3 ist DURCH !!!, Behinderten Prozente 100% mit Begleitung Bearbeitung, physisch und psychologisch arg angeschlagen.
[Bild: 47439305ao.png]
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Gladiator – fully German localized, total-conversion modification with original game flow [link]
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 Zitat von Dean
Ich bin, ehrlich gesagt, echt hyped und bin gespannt auf den Release  Mein letzter Odyssee Run war auch sehr, sehr viele Jahre her, so fast über 10 Jahre. Da gab es ja noch kein Renderer zu der Zeit  Aber freu mich was der Nachfolger so gibt 
Schön. 
 Zitat von SimonderKiller
Sehr schöne Ankündigung mit dem ganzen Bildmaterial
Freue mich schon sehr wenn die Mod eines Tages das Licht der Welt erblickt.
Bis dahin viel Erfolg und gutes Schaffen.
Danke. 
 Zitat von Damianut
Yes. There is only one urgent to fix problem, which I met even today. Accessibility of WoG. I mentioned about that also here.
I wrote about the announcement of Dark Age to creator of NPCd tool. He is binded to another projects, but he wants help so much by sharing own experience in various areas of modding.
First obstacle was to create account. As he wrote me:
Creating an account on WOG is like fighting dragons in Valley of Mines.
He agreed to use that comment. He wrote that I should share it as often as possible, so that someone would adress this issue.
Although it is minor thing. Problem is that there is not place for live chat. Or I missed something.
@blackpirate Returning directly to the announcement of Dark Age: what if somebody would play in Dark Age without playing Odyssee? Player needs to know a story?
If you want to play Dark Age, you don't have to know the story of Odyssey. But the most important events will be mentioned.
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 Zitat von Damianut
Yes. There is only one urgent to fix problem, which I met even today. Accessibility of WoG. I mentioned about that also here.
I have read it, yes the forum software is not up to date. But I cannot say whether the latest version brings such a high level of added value in terms of useful functions. I used to have the forum software in my specialist forum (football history) and at that time I was technically more in-depth on the topic.
What I complain about myself:
- No forum style to choose from that works sensibly on mobile phones.
- The forum styles and especially the font sizes are anything but contemporary on today's monitors and resolutions.
Feature that I would extremely welcome:
- A “like” function for individual posts, which allows even less communicative people to show that they like something.
 Zitat von Damianut
I wrote about the announcement of Dark Age to creator of NPCd tool. He is binded to another projects, but he wants help so much by sharing own experience in various areas of modding.
I like the tool! However, one or two tools in modding would generally have to be replaced by better variants. Spacer.net also makes a good impression and is being diligently developed further.
I'm currently missing an alternative for GoMan. Unfortunately, GoMan can only convert individual .tex to .tga - that's very tedious.
I would also like a tool with which I can test textures on the head and armor outside of Gothic. This makes improving the AI-generated textures (which are VERY INTERESTING) not exactly easy.
 Zitat von Damianut
First obstacle was to create account. As he wrote me:
Creating an account on WOG is like fighting dragons in Valley of Mines.
He agreed to use that comment. He wrote that I should share it as often as possible, so that someone would adress this issue.
Although it is minor thing. Problem is that there is not place for live chat. Or I missed something. 
I can't understand what problems can arise when creating an account here in the WoG. But the user certainly doesn't get it out of their minds. Can you describe the problems in more detail?
There is live chat in the WorldOfGothic Discord, a forum has other focuses. A live chat is fleeting, solutions worked out in the forum have existed. But I'm 55 (feels like 80) years old, you have to be more open to young people and their media habits. 
As far as forum styles are concerned, I know that there is a lack of manpover who can technically implement them. When it comes to money, all the fun here costs money - and is anything but profit-oriented. I'm not doing as well financially as I used to, but I'm slowly coming out of the rough patch I've had in recent years. I would donate a considerable amount per year in two batches, and had already offered to do so. The WoG really means a lot to me, it gives me a lot of support and meaning in life.
Aktueller Zustand: Bin zuhause, viel am schlafen aber sonst geht es. (PMs hole ich dieses Wochende nach)
Pflegestufe 3 ist DURCH !!!, Behinderten Prozente 100% mit Begleitung Bearbeitung, physisch und psychologisch arg angeschlagen.
[Bild: 47439305ao.png]
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 Zitat von Sporthistoriker
I'm currently missing an alternative for GoMan. Unfortunately, GoMan can only convert individual .tex to .tga - that's very tedious.
It exists: zTEXiPy by Shouη - Polish modder. He works in Python language mainly and develop KrxImpExp plugin for Blender also.
 Zitat von Sporthistoriker
I would also like a tool with which I can test textures on the head and armor outside of Gothic. This makes improving the AI-generated textures (which are VERY INTERESTING) not exactly easy.
It is during development: Gothic-Character-Creator by Serbernus - also from Poland.
It gives possibility to create textures. But you need to test ready. Hmm.. I will ask.
[Bild: gcc.png]
Creator of NPCd is from Azerbaijan by the way.
It seems we have something to catch up in topic of exchange informations between communities.
 Zitat von Sporthistoriker
I can't understand what problems can arise when creating an account here in the WoG. But the user certainly doesn't get it out of their minds. Can you describe the problems in more detail?
Zirael will response. 
 Zitat von Sporthistoriker
As far as forum styles are concerned, I know that there is a lack of manpover who can technically implement them. When it comes to money, all the fun here costs money - and is anything but profit-oriented. I'm not doing as well financially as I used to, but I'm slowly coming out of the rough patch I've had in recent years. I would donate a considerable amount per year in two batches, and had already offered to do so. The WoG really means a lot to me, it gives me a lot of support and meaning in life.
I'm sure you wouldn't be only one person, who could donate project of redesigning WoG if will arise. As I mentioned, I can also pay.
Gladiator – fully German localized, total-conversion modification with original game flow [link]
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Neuling
 Zitat von Sporthistoriker
I can't understand what problems can arise when creating an account here in the WoG. But the user certainly doesn't get it out of their minds. Can you describe the problems in more detail?
I'm happy to say that i finally managed to create an account here, although i already had an account since 2017 i lost my password for it so i had to create a new one. Last time i tried to create new account i was simply unable to log in (blank white page with "Failed to connect" message was appearing every time) but it seems that this is no more a thing, which is great! I mainly communicate through Discord, using forums is a bit ancient to my taste but now i'm here.
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Aktueller Zustand: Bin zuhause, viel am schlafen aber sonst geht es. (PMs hole ich dieses Wochende nach)
Pflegestufe 3 ist DURCH !!!, Behinderten Prozente 100% mit Begleitung Bearbeitung, physisch und psychologisch arg angeschlagen.
[Bild: 47439305ao.png]
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Neuling
 Zitat von Sporthistoriker
Welcome! The password reset would certainly have been organized, and that happened to me after I was in a coma for three and a half years and no longer knew a lot of things.
Damianut create a topic about "more international exchange", this is about the announcement of the modification "Odyssey II - Dark Age". You are the right man for such a topic, I appreciate you very much and also think very highly of your general way of working.
Thanks for the information about the tools, Poland isn't really on my list. But that's probably also because there is a large Polish forum, and a lot of things are scattered across different platforms. I'll have to check it out, just Python scares me a bit...  Because of GameTTS.
Thanks, although i didn't really do much and not sure what you mean by my way of working (Damianut probably tells a lot ). I'm happy to know that Gothic means so much to people it also gives me a lot of motivation. I was a mere 2D artist before. Gothic modding encouraged me to learn 3D graphics and eventually programming. Now i'm working on several projects and i think after i finish some of them i'll probably help other projects like Odyssee II. I really loved the first Odyssee, it'd be nice to play part in developing its sequel.
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 Zitat von Zirael137
Thanks, although i didn't really do much and not sure what you mean by my way of working (Damianut probably tells a lot  ). I'm happy to know that Gothic means so much to people it also gives me a lot of motivation. I was a mere 2D artist before. Gothic modding encouraged me to learn 3D graphics and eventually programming. Now i'm working on several projects and i think after i finish some of them i'll probably help other projects like Odyssee II. I really loved the first Odyssee, it'd be nice to play part in developing its sequel.
I would be very happy about that. There is something that would be very important for us. But I prefer to write this to you by email because I want it to be a surprise for the players.
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 Zitat von blackpirate
Liebe Gothic-Fans,
das Ende von Odyssee ließ noch einige Fragen offen. Einige davon wollen wir in einer Fortsetzung beantworten. Daher kündigen wir euch unser neues Modprojekt an:
ODYSSEE II – DARK AGE
Wir überlegen uns auch, dem Spieler die Möglichkeit zu geben einen weiblichen Charakter und einen Ork zu spielen.
Trotz des Titels "Odyssee II", wird dieser Teil nicht so gigantisch werden, wie der erste Teil. Wir haben ihn aber gewählt, da die Story inhaltlich am ersten Teil anschließt.
Release: Das wissen nur die Götter.
Euer blackpirate
Schöne Sache...so eine Fortsetzung !
Ob Odyssee ll nicht so gigantisch wird...nun, das gilt abzuwarten. Wenn daran ähnlich wie bei Teil 1 geschehen, geändert und nach Release durch mancherlei Überlegungen dies und das noch hinzukommt, ähm, wohl eher nicht.
Wär auch nicht unwillkommen.
Weiblicher Charakter, wär gut...
( Hm...habt Ihr euch da nicht ein wenig an Risen 1 angelehnt, etwas abgeschaut..? )
Gruss
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 Zitat von Strontzine
Schöne Sache...so eine Fortsetzung !
Ob Odyssee ll nicht so gigantisch wird...nun, das gilt abzuwarten. Wenn daran ähnlich wie bei Teil 1 geschehen, geändert und nach Release durch mancherlei Überlegungen dies und das noch hinzukommt, ähm, wohl eher nicht.
Wär auch nicht unwillkommen.
Weiblicher Charakter, wär gut...
( Hm...habt Ihr euch da nicht ein wenig an Risen 1 angelehnt, etwas abgeschaut..? )
Gruss
Ja, du hast recht. Odyssee II kann größer werden. Wir haben viele Ideen, wollen aber bescheiden anfangen. Im Leben kann viel dazwischen kommen.
Doch, wir haben uns ganz bewusst an Risen angelehnt. Einiges wird ähnlich, aber vieles auch anders sein. Unsere Krabbeninsel im ersten Teil war ein Vorgeschmack davon.
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