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Ergebnis 1 bis 11 von 11
  1. Beiträge anzeigen #1 Zitieren
    Krieger Avatar von Spectre
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    Spectre ist offline

    Meine .Ini Datei ist verschwunden

    Hallo Leute,

    Meine .ini Datei ist verschwunden
    Weiß einer wo die .ini Datei ist also der Pfad?
    Entweder ich habs vergessen, hab' sie gelöscht oder bin zu blöd^^

    es wäre noch besser wenn jemand seine .ini reinstellen könnte

  2. Beiträge anzeigen #2 Zitieren
    Hydrabogen Avatar von Windmacht
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    Windmacht ist offline
    Zitat Zitat von GothicShredder Beitrag anzeigen
    Hallo Leute,

    Meine .ini Datei ist verschwunden
    Weiß einer wo die .ini Datei ist also der Pfad?
    Entweder ich habs vergessen, hab' sie gelöscht oder bin zu blöd^^

    es wäre noch besser wenn jemand seine .ini reinstellen könnte
    Standardmäßig müsste sie in dem folgenden Verzeichnis sein:
    C:/Programme/Jowood/Gothic2/System
    Sie trägt den Namen "Gothic.INI"
    Hast du vielleicht bei den Ordneroptionen ein Häkchen bei "Erweiterungen bei bekannten Dateiendungen ausblenden" gemacht?

  3. Beiträge anzeigen #3 Zitieren
    Drachentöter Avatar von Lonewulf
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    Lonewulf ist offline
    Meinst du die Gothic.ini oder eine andere die zu einer Mod gehört?

    Die Gothic.ini liegt im Verzeichnis ".\Gothic II\system" wenn die gelöscht wurde legt Gothic beim nächsten Start aber selbständig eine neue an.

  4. Beiträge anzeigen #4 Zitieren
    Krieger Avatar von Spectre
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    Spectre ist offline
    Ist die .ini das ?

    Code:
    ;
    ; G O T H I C 2
    ;
    ; INI-File
    ;
    ; contains different settings
    ; ... some can be modified in gothics menu
    ; ... some not (feel free to hack, but don't cry ... :)
    ; ... others won't take any effect (they will be reset during gameplay)
    ; ... and a few may cause a crash or some other funny things :)
    ;
    ; Be careful but DON'T PANIC !!
    ;
    
    
    
    [PERFORMANCE]
    
    recalc=0
    ; ... indicates if your performance-settings should be recalculated (1) {analyses you computer} or not (0). Replays Intro-Video.
    
    sightValue=6
    ; ... range of visibility: 0=20% ... 14=300%, default is 4 (100%)
    
    modelDetail=0.5
    ; ... detail of models (LODing) from 0.0 to 1.0, default is 0.5
    
    
    
    [GAME]
    
    animatedWindows=1
    ; ... turn fading of game-internal windows(views) off (0) or on (1), default is 1
    
    camLookaroundInverse=0
    ; ... inverts the camera-lookaround for UP and DOWN-direction (for both: mouse and keyboard)
    
    bloodDetail=2
    ; ... details of blood (0 = off), use values from 0 to 3
    
    extendedVideoKeys=0
    ; ... enables extra keys for videoplay: HOME (restart),  RIGHT (step forward), UP, DOWN (volume), Q(uiet), default is 0
    
    scaleVideos=1
    ; ... disable scaling of videos (0) if you have problems with your graphics-adapter, default is on (1)
    
    cameraLightRange=0
    ; ... range of cameralight in cm, default is 0 (no camera-light)
    
    invShowArrows=1
    ; ... show arrows beside inventory if there are more items above or beyond, default is 1
    
    invSwitchToFirstCategory=0
    ; ... switch to first category (weapons) in trading-screen, when moving to your heroes inventory, default is 0
    
    enableMouse=1
    ; ... enable your mouse for gothic, default is 0
    
    mouseSensitivity=0.5
    ; ... mouseSpeed in game between 0.0 and 1.0, default is 0.5
    
    playLogoVideos=1
    ; ... if set to 0 no intro logo videos will be played
    
    skyEffects=1
    ; ... turn weather-effects (rain) on (1) or off (0), default is 1
    
    highlightMeleeFocus=2
    ; ... here you can turn on an optional focus highlight effect during fighting
    
    highlightInteractFocus=0
    ; ... here you can turn on an optional focus highlight during interactions
    
    useGothic1Controls=1
    ; ... if you set this one to 0 you will have another fight interface (one key to attack).
    ; we feel the gothic 1 interface is more challenging, so we set the old controls to default
    ; with the new interface, the focus nsc stays locked until you move the mouse. in this mode
    ; the side attacks are being accessed with additional side attack keys.
    
    disallowVideoInput=0
    ; ... set to 1 if you dont want to have keyboard control over video sequences (default: 0)
    
    keyDelayRate=150
    ; ... sets the keyboard repeat delay rate in msec (default: 150)
    
    enableJoystick=0
    ; ... enables joystick support in gothic (default: 1) set to 0 if you encounter problems (rapid fire etc.)
    
    keyDelayFirst=0
    ; ... delay for first keyboard repeat in msec (default: 0)
    
    subTitles=0
    ; ... choose if you want to see windows with spoken words (1) or not (0), default is 0
    
    subTitlesAmbient=1
    ; ... set to 1 if you dont want to have subtitles for ambient talks (default: 1) [disabled if subTitles is off]
    
    subTitlesPlayer=1
    ; ... activates (1) or deactivates (0) subtitles for the hero (default: 1) [disabled if subTitles is off]
    
    subTitlesNoise=0
    ; ... activates (1) or deactivates (0) subtitles for surroundings npc ambient infos and talks (default: 0) [disabled if subTitles is off]
    
    invMaxColumns=5
    ; ... determins how many colums you can see with you inventory (default: 5) [0: limited by resolution]
    
    invMaxRows=0
    ; ... determins how many rows you can see with you inventory (default: 0: limited by resolution)
    
    invSplitScreen=1
    ; ... determins if you can see a second inventory during object interaction and trading. TAB will toggle inventory focus or close your inventory depending on the setting
    
    invCatOrder=COMBAT,POTION,FOOD,ARMOR,MAGIC,RUNE,DOCS,OTHER,NONE
    ; ... determins the inventory item group order.
    
    gametextAutoScroll=1000
    ; ... with this value you can tune the scroll time in msec of the various in game infos (default: 1000)
    
    usePotionKeys=0
    ; ... with this value you are allowed to use the potion keys if set to "1". potionkeys do not work and are not visible in the keyboard settings if you leave this to "0"
    ; we feel potion shortkeys suck in gameplay, so you will manually have to enable them here
    
    useQuickSaveKeys=0
    ; ... with this value set to "1" you quicksave and quickload slots will be enabled in the savegame screen. press "F5" to quicksave and "F9" to quickload
    ; this feature is not testet good enough yet, and therefore it is disabled for goldmaster. you may enable it at your own risk by setting it to "1"
    
    useSpeechReverbLevel=1
    ; ... with this setting you can enable several reverb-settings for in-game-speech. 0: no reverb, 1: slight reverb, 2: full reverb (default: 2)
    
    keyboardLayout=00000407
    ; ... currently there are two supported keyboard layouts: 00000407 - German, 00020409 - US-International
    ; ( see http://www.microsoft.com/globaldev/keyboards/keyboards.asp , dead keys are not supportet at all )
    
    pickLockScramble=0
    ; ... you can increase the feeling of lockpicking if you enable scrambling the combination on loading an savegame
    ; the value is the maximum length of combination which will be scrambled, 0 = off (default)
    
    PATCHVERSION=5
    SHORTKEY1FARPLANEDIST=0.8
    SHORTKEY2FARPLANEDIST=1.2
    SHORTKEY3FARPLANEDIST=2
    SHORTKEY4FARPLANEDIST=3
    zShowWeaponTrails=1
    itemEffects=1
    
    
    [VIDEO]
    
    zVidDevice=0
    ; ... index of graphic-device beginning with zero.
    
    zVidResFullscreenX=800
    zVidResFullscreenY=600
    zVidResFullscreenBPP=16
    ; ... used resolution
    
    zStartupWindowed=0
    ; ... should the game be started as a window-application? Just for debugging!
    ; ... ATTENTION: Not all resolution work in window-mode!!!
    
    zVidBrightness=0.5
    ; ... brightness from 0.0 (dark) to 1.0 (bright)
    
    zVidContrast=0.5
    ; ... contrast from 0.0 (low contrast) to 1.0 (high contrast)
    
    zVidGamma=0.5
    ; ... gamma from 0.0 (dark) to 1.0 (bright)
    
    zTexMaxSize=16384
    ; ... size of texture in pixels, default is 16384 (max)
    
    
    
    [SOUND]
    
    soundVolume=1
    musicVolume=0.800000012
    ; ... volume of sound and music, ranges between 0.0 (off) and 1.0 (noisy)
    
    musicEnabled=1
    ; ... enables (1) or disables (0) music. Gothic needs less memory without music.
    
    soundEnabled=1
    ; ... enables (1) or disables (0) sound.
    
    soundUseReverb=1
    ; ... enables (1) or disables (0) in game reverb effects in indoor locations.
    
    extendedProviders=0
    ; ... enables (1) or disables (0) some unsupported sound providers in the menu (Dolby Surround and Intel RSX; use at your own risk)
    
    
    
    [RENDERER_D3D]
    
    zFogDisabled=0
    ; ... diables fog. set this to 1 if you have any problem with fogging
    
    zFogRadial=1
    ; ... enables radial fog. this could be somehow slower on some grafic cards, but looks smoother. set to "0" if you have any problems with it
    ; some cards without T&L don't support radial fog. On these cards, (although they are unsupported) it may be wise to deactivate radial fog.
    
    zVidRefreshRate=0
    ; ... overrides the windows default refresh rate. enter a value above 75 to make your eyes happier (default: 0)
    ;  Attention: could collide with various refresh rate tools as nvmax, nvidia refresh rate fix, etc.. if you enter any value above "0"
    
    zForceZBuffer=0
    ; ... gothic first tries to activate a w buffer if your cards supports it. however, some cards have problems with gothics way to access the w buffer
    ; you can force z buffering here by setting the value to "1"
    
    zEnableTaskSwitch=1
    ; ... enables (1) or disables (0) going to windowed/pause mode if gothic 2 looses focus (e.g. on ALT-Tab)
    
    geforce3HackWBufferBug=1
    ; ... some geforce 3 or geforce 4 cards have problems with gothics way to access the w buffer, resulting in flickering polys
    ; in the distant. with this setting set to "1" these cards automatically use a z buffer, loosing some precision near the camera but without the flickering polys.
    ; the driver version 12.41 does not have this problem. if you you have this version installed you may set this to 0 in order to activate the better looking
    ; w buffer. Driver versions later than 30.82 may not have this problem either.
    
    
    zSyncAmbientCol=0
    ; ... some grafic drivers have problems with gothics way to access the ambient lightning on a per object base but want the ambient
    ; light on a per scene base. this is a driver bug! if there occurs heavily lightning flickering with objects, you might set this setting
    ; to "1" to synchronize the ambient color after each object. this forces the driver to flush the scene after each objects which can
    ; seriously degrade performance (especially if you activate antialiasing!)
    
    radeonHackAmbientColBug=0
    ; ... the radeon 9700 has known problems with accessing the ambient lightning on a per object base, thus using the above "zSyncAmbientCol"
    ; Feature automatically. By activating the workaround for this card, performance may drop about 10%. Fullscene antialiasing does not work
    ; fast enough on this card until ATI fixes the ambient col driver bug.
    ; if you set this setting to "0" and no object lightning flickering occurs, ATI has probably managed to fix the problem and you may enable antialiasing
    
    
    [SKY_OUTDOOR]
    
    zDayColor0=82 109 198
    zDayColor1=255 255 0
    zDayColor2=18 16 60
    zDayColor3=134 104 125
    zDayColor0_OW=90 80 80
    zDayColor1_OW=90 80 80
    zDayColor2_OW=90 80 80
    zDayColor3_OW=90 80 80
    ; ... these values tune the different sky colors during different daytimes
    
    zSkyDome=1
    ; ... here you can define if you want a smooth sky sphere instead of a sky plane. enter a "0" here if you want more performance. (default:1)
    
    zColorizeSky=1
    ; ... with this value you can make the skysphere even more beautiful (set it to "0" for a plus of performance) (default:1)
    
    zSunName=unsun5.tga
    zSunSize=200
    zSunAlpha=230
    zMoonName=moon.tga
    zMoonSize=400
    zMoonAlpha=255
    ; ... these values tune the different sizes and alpha intensitys of the sky planets. you should leave them as they are :)
    
    zRainWindScale=0.003
    ; ... this value tunes how wind affects the rain. looks great with higher values, but occasional you will see rain drops in indoor locations
    
    zNearFogScale=1
    zFarFogScale=1
    ; ... these settings tune the far- and near-fog distances (default: 1, range: 0.0 - 1.0)
    
    
    
    [ENGINE]
    
    zDetailTexturesEnabled=1
    ; ... here you can define if the engine should support detail textures (default: 1)
    
    zSubdivSurfacesEnabled=0
    ; ... with this setting you can activate subdiving surface for progressive meshes (untestet, default: 0)
    
    zTexCacheOutTimeMSec=240000
    zTexCacheSizeMaxBytes=32000000
    zSndCacheOutTimeMSec=10000
    zSndCacheSizeMaxBytes=20000000
    ; ... with these settings you can tune the memory usage of the texture and sound resources.
    ; if you have more ram than 512 MB, greater values will improve performance
    
    zVobFarClipZScale=4
    ; ... with this setting you can tune the object visibility range. (range: 1..3) default: 1
    
    zFarClipAlphaFade=1
    ; ... enables (1) or disables (0) water distance fade and camera angle transparency dependencies. disabling improves performance
    
    zEnvMapTextureName=zflare1.tga
    ; ... texture name for the object env effects
    
    zWaterAniEnabled=1
    ; ... enables (1) or disables (0) water waves. disabling improves performance
    
    zWaterEnvMapTextureName=cloudenv_bright.tga
    ; ... texture name for the water env effect
    
    zWaterEnvMapAniFPS=0
    ; ... animation speed in for an optional water env texture
    
    zHighLightScale=0
    ; ... enables (1) or disables (0) item highlight swell (default: 0)
    
    ZMAXFPS=0
    ; ... some strange gfx hardware may have problems with gothic's way accessing the game-timer. you may limit the maximum fps rate with entering any value
    ; above 1. (The spacer needs a reasonably value here especially for editing very small ZENs)
    
    zSmoothTimer=1
    ; ... enables (1) or disables (0) smoothing of the in-game timer so that animations will look smoother during short sloppy framerates
    ; (default: 1)
    
    zVidEnableAntiAliasing=0
    ; ... enables (1) or disables (0) edge antialiasing. this is driver dependant and a performance hit.
    
    zSmoothModelRootNode=1
    ; ... enables (1) or disables (0) model moving smooting (default: 1)
    
    zMouseRotationScale=2.0
    ; ... this value affects the npc turning speed while using your mouse. Attention: can seriously affect gameplay if setting to unreasonably values (default: 2.0)
    
    zDontSwitchToThirdPerson=0
    ; ... enables (1) or disables (0) auto-switching the camera to 3rd person during dialogs, interactions and combat.
    ; Attention: seriously affects gameplay if setting to "1", as everything can be done in 1st person, untested feature but fun
    
    zCacheInAllNSCAtNewGame=0
    ; ... with this value setting to "0" you can achive a plus of startup time, as several humans won't be loaded in memory on startup
    
    zCloudShadowScale=0
    ; ... this value enables (1) or disables (0) the cloudshadow effect during raining. range: (0.0-1.0) default: 0.0. attention: performance hog!
    
    zTexAnisotropicFiltering=0
    ; ... enables (1) or disables (0) anisotropic filtering for textures. this is driver dependant and a performance hit, but improves texture sharpness
    ; default: 0
    
    NOAMBIENTPFX=0
    ; ... enables (0) or disables (1) rendering of ambient particles during gameplay. if you have a card with a lesser fillrate, you should set this to "1"
    ; in order to improve speed
    
    zVobPointLight=1
    ; ... enables (1) or disables (0) additional dynamic lights for indoor objects, greatly improving details. you should left this as it is, although in can improve indoor performance.
    
    ZNEARVALUE=-1
    ; ... with this setting you may fine-tune the distant-value of the near clipping plane. some cards may accept more aggresive near z values then the default calculated
    ; by gothic. (w buffering uses alway a value of 1, so you don't need to fine-tune this setting) (default: -1, let the value determin by renderer)
    
    zSkyRenderFirst=1
    ; ... enables (0) or disables (1) an additional way to workaround the flickering poly in the distant on geforce 3 or geforce 4 cards.
    ; if you set this to "0" the sky will be renderer after the normal game world thus overlaying the flickering polys. this does only work with 32 bit
    ; color enabled and if you set the value "geforce3HackWBufferBug" to "0". the drawback is that the sky is slightly distorted, but this should be the best
    ; workaround for most geforce 3/4 users as the flicker polys are more annoying. moreover you can't see through walls with this workaround any more
    ; (default: 1)
    
    zMaxFPS=0
    ; ... some rare gfx hardware may have problems with gothics way to access the timer, resulting in jerky animations.
    ; with this setting set to a fixed value (e.g. 20) you can avoid choppy animations on those systems
    ; the spacer needs a fixed value here in order to work properly during editing small ZEN Files
    
    zAmbientPFXEnabled=1
    ; ... enables (1) or disables (0) rendering of ambient particles. rendering ambient particles greatly limits your fillrate, so if you have a card with less
    ; fill-rate capabilities (e.g. geforce 2 MX versions) you may set this to "0" to improve performance. (default: 1)
    
    zAmbientVobsEnabled=1
    ; ... enables (1) or disables (0) rendering of ambient objects. not used in gothic 2
    
    zEnvMappingEnabled=1
    ; ... enables (1) or disables (0) rendering of environmental effects (aka shiny/reflective surfaces). improves performance if deactivated (default: 1)
    
    zKillSysKeys=0
    ; ... enables (1) or disables (0) the window keys as ALT-TAB, ALT-ESC, etc... GOTHIC handles focus-loss by going to windowed-pause mode, so
    ; there is no real need to deactivate the keys (moreover, disallowing those keys is more of a hack than a feature).
    ; this feature is untested and unsupported.
    
    zSmoothMouse=3
    ; ... with this setting you can smooth your mouse movements by averaging the last [n] frame moves. higher values result in laggier but smoother mouse response.
    ; (default: 3) ATTENTION: modifying this value may result in different gameplay.
    
    zMusic16ChannelsOnly=0
    ; ... if you have 256 MB or less memory, you can force the music system to use only 16 channels, thus killing several instruments and performances.
    ; ATTENTION: setting this to "1" reduces music quality but can improve performance. If music is not important for you, you have the choice to only
    ; use 16 channels.
    
    zInventoryItemsDistanceScale=1.3
    ; ... some rare grafic cards have a high near clipping value resulting in inventory items not being visible (esp. if you have the cursor focus on it)
    ; with entering a value above "0" you can scale the item distances from the camera in order to make the items smaller, but visible
    ; (e.g. with a value of 2.0 the items will be twice as far away from the camera)
    ; range: 0..1000. (default: 1.3)
    
    zWindEnabled=1
    ; ... enables (1) or disables (0) in-game wind for objects/trees etc. improves performance (especially on slow cpu's) (default: 1)
    
    zWindCycleTime=4
    zWindCycleTimeVar=2
    zWindStrength=70
    zWindStrengthVar=40
    zWindAngleVelo=0.9
    zWindAngleVeloVar=0.8
    ; ... these settings tune the wind effect, you should leave them as they are (altough funny things can happen;)
    
    zSunMaxScreenBlendScale=0.8
    zRayTurboPolyTreshold=500
    
    
    
    [KEYS]
    keyEnd=0100
    keyHeal=2300
    keyPotion=1900
    keyLockTarget=4f00
    keyParade=cf000d02
    keyActionRight=d100
    keyActionLeft=d300
    keyUp=c8001100
    keyDown=d0001f00
    keyLeft=cb001000
    keyRight=cd001200
    keyStrafeLeft=d3001e00
    keyStrafeRight=d1002000
    keyAction=1d000c02
    keySlow=2a003600
    keySMove=38009d00
    keyWeapon=39000e02
    keySneak=2d00
    keyLook=13005200
    keyLookFP=21005300
    keyInventory=0f000e00
    keyShowStatus=30002e00
    keyShowLog=31002600
    keyShowMap=3200
    
    [KEYSDEFAULT0]
    keyEnd=0100
    keyHeal=2300
    keyPotion=1900
    keyLockTarget=4f00
    keyParade=cf000d02
    keyActionRight=d100
    keyActionLeft=d300
    keyUp=c8001100
    keyDown=d0001f00
    keyLeft=cb001000
    keyRight=cd001200
    keyStrafeLeft=d3001e00
    keyStrafeRight=d1002000
    keyAction=1d000c02
    keySlow=2a003600
    keySMove=38009d00
    keyWeapon=39000e02
    keySneak=2d00
    keyLook=13005200
    keyLookFP=21005300
    keyInventory=0f000e00
    keyShowStatus=30002e00
    keyShowLog=31002600
    keyShowMap=3200
    
    [KEYSDEFAULT1]
    keyEnd=0100
    keyHeal=2300
    keyPotion=1900
    keyLockTarget=4f00
    keyParade=cf000d02
    keyActionRight=d100
    keyActionLeft=d300
    keyUp=c8001100
    keyDown=d0001f00
    keyLeft=1000
    keyRight=1200
    keyStrafeLeft=cb001e00
    keyStrafeRight=cd002000
    keyAction=1d000c02
    keySlow=2a003600
    keySMove=38009d00
    keyWeapon=39000e02
    keySneak=2d00
    keyLook=13005200
    keyLookFP=21005300
    keyInventory=0f000e00
    keyShowStatus=30002e00
    keyShowLog=31002600
    keyShowMap=3200
    
    
    [INTERNAL]
    idComputerName=MEIN-PC
    idUserName=ICH
    extendedMenu=0
    gameStarts=5
    perfQualityIndex=0
    gameStartFailed=0
    gameAbnormalExit=0
    menuShowVersion=1
    gamePath=
    gameScript=
    gameCompile=1.0
    playerInstanceName=
    menuAction=LEAVE_GAME
    debugAllChannels=0
    debugAllInstances=0
    debugChannels=
    cutscenesDisabled=0
    texDetailIndex=1
    vidResIndex=7
    soundProviderIndex=0
    soundSampleRateIndex=1
    soundSpeakerIndex=0
    logStatistics=0
    zFastSaveGames=1

  5. Beiträge anzeigen #5 Zitieren
    Hydrabogen Avatar von Windmacht
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    Windmacht ist offline
    Ja, das ist sie.

  6. Beiträge anzeigen #6 Zitieren
    Krieger Avatar von Spectre
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    Spectre ist offline
    Ok danke,

    Aber wo finde ich da drinne, welche Welt geladen wird also: {World=..........}

  7. Beiträge anzeigen #7 Zitieren
    Drachentöter Avatar von Lonewulf
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    Lonewulf ist offline
    Das findest du darin gar nicht. Welche Welt beim Start eines neuen Spiels geladen wird steht immer nur in der INI der jeweiligen Mod.
    Beim Start von Gothic2 selber wird das wahrscheinlich in der Gothic.exe drin stehen

  8. Beiträge anzeigen #8 Zitieren
    Krieger Avatar von Spectre
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    Spectre ist offline
    Hmmmm

    Mods hab ich keine installiert.
    aber wo finde ich diese .ini für Gothic II DNDR , wo drinne steht welche Welt geladen wird?

  9. Beiträge anzeigen #9 Zitieren
    Drachentöter Avatar von Lonewulf
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    Lonewulf ist offline
    Wenn du Gothic2 normal über die Gothic.Exe startest gibt´s glaube keine INI, da kommen die Daten wahrscheinlich direkt aus der Exe. Nur wenn du es über den Eintrag im GothicStarter aufrufst wird es wie eine Mod behandelt und die zugehörige INI wäre dann die "GothicGame.ini" im ".\Gothic2\system"-Verzeichnis.

  10. Beiträge anzeigen #10 Zitieren
    Krieger Avatar von Spectre
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    Spectre ist offline
    Die "GothicGame.ini" sieht bei mir so aus:
    Code:
    ;===============================================================================
    ;
    ; Konfigurationsdatei um das originale "Gothic II - Die Nacht Raben" zu spielen
    ;
    ;===============================================================================
    
    
    ;-------------------------------------------------------------------------------
    ;
    ; Informationen (GothicStarter)
    ;
    ;-------------------------------------------------------------------------------
    
    
    [INFO]
    
    Title=Gothic II - Die Nacht des Raben
    
    ; Info: Name der Modifikation
    ; Format: <Text>
    ; Hinweise: Der umgekehrten Schrägstrich '\' sollte nicht verwendet werden.
    
    Version=2.6
    
    ; Info: Version der Modifikation
    ; Format: <Text>
    ; Hinweise: Der umgekehrten Schrägstrich '\' sollte nicht verwendet werden.
    
    Authors=Piranha Bytes
    
    ; Info: Autoren der Modifikation
    ; Format: <Text>
    ; Hinweise: Der umgekehrten Schrägstrich '\' sollte nicht verwendet werden.
    
    Webpage=http://www.piranha-bytes.de
    
    ; Info: Webseite der Modifikation
    ; Format: <Text>
    ; Hinweise: Der umgekehrten Schrägstrich '\' sollte nicht verwendet werden.
    
    Description={\rtf1\ansi\ansicpg1252\pard\qc\lang1031\par Die offizielle Erweiterung \b Die Nacht des Raben \b0 ist eingebettet in das Originalspiel Gothic II.\par Ihr startet eine neue Partie Gothic II und befindet Euch wie gewohnt in Xardas Turm.\par Doch schon in den ersten Minuten spricht Xardas von einer neuen Bedrohung\par und er\'f6ffnet damit einen v\'f6llig neuen Handlungsstrang.\par\par Weitere Informationen finden Sie unter\par http://www.gothic2.de/addon\par\par}
    
    ; Info: Beschreibung der Modifikation
    ; Format: <Text>|<RichText>|<SymLink>
    ; Hinweise: Wenn der Wert mit "{\rtf1" beginnt, wird er als RTF interpretiert.
    ; Wenn der Wert mit "!<symlink>" beginnt, wird der folgende Text als Dateiname
    ; interpretiert und der Inhalt der Datei als Beschreibung angezeigt (RTF-Daten
    ; werden ebenfalls an "{\rtf1" erkannt). Ansonsten wird es als Text eingelesen.
    ; (BTW, der GothicStarter liesst bei den INI-Werten maximal 4096 Zeichen aus.)
    
    Icon=GothicStarter.exe
    
    ; Info: Angezeigtes Symbol
    ; Format: <Dateipfad>[,<Index>]
    ; Hinweise: Beim Dateinamen kann es sich um eine ausführbare Datei (.exe), eine
    ; dynamisch ladbare Bibliothek (.dll) oder ein Icon (.ico) handeln. Die Pfadan-
    ; gabe erfolgt relativ zum System-Verzeichnis von Gothic II.  Optional kann der
    ; Index des Symbols angegeben werden (Standard = 0).  Bei einem positiven Index
    ; wird (bei 0 beginnend) das <Index>-te Symbol aus der Datei verwendet. Bei ei-
    ; nem negativen Index wird die Ressource mit der entsprechenden ID verwendet.
    
    
    ;-------------------------------------------------------------------------------
    ;
    ; Volumes/Skripte (GothicStarter/Engine)
    ;
    ;-------------------------------------------------------------------------------
    
    
    [FILES]
    
    VDF=GothicGame.mod
    
    ; Wert: VDFS-Volume(s)
    ; Format: <Dateiname>[  <Dateiname>[  ...]]
    ; Hinweise: Der Dateiname muss ohne Pfad und mit Dateiendung angegeben werden.
    ; Bei mehreren Dateien werden diese jeweils mit zwei Leerzeichen '  ' getrennt.
    ; Der GothicStarter kopiert vor dem Starten einer Modifikation alle angegebenen
    ; Dateien von [G2ADDON]/Data/modvdf/ nach [G2ADDON]/Data/ (nachdem er zuvor
    ; alle [G2ADDON]/Data/*.mod nach [G2ADDON]/Data/modvdf/ verschoben hat).
    ; [Achtung] Der Wert "VDF" muss existieren (selbst wenn er leer ist), damit der
    ; GothicStarter die INI akzeptiert. Mit dem speziellen Wert "!<invalid>" kann
    ; das Einlesen durch den GothicStarter expliziet deaktiviert werden.
    
    Game=Content\Gothic
    FightAI=Content\Fight
    Menu=System\Menu
    Camera=System\Camera
    Music=System\Music
    SoundEffects=System\SFX
    ParticleEffects=System\ParticleFX
    VisualEffects=System\VisualFX
    
    ; Wert: Skriptdateien
    ; Format: <Dateipfad>
    ; Hinweise: Die Dateinamen der Quellen (.src) für die jeweiligen Skripte muss
    ; OHNE Erweiterung angegeben werden. Die Pfadangabe ist relativ zu DIR_SCRIPTS
    ; (die Engine-Verzeichnisse werden in [G2ADDON]/System/Paths.d definiert).
    ; Mit dem Dateinamen (ohne Pfad) wird auch der Dateiname der kompilierten Ver-
    ; sion der Skripte festgelegt (DIR_COMPILED_SCRIPTS/<Dateiname>.DAT).
    
    OutputUnits=OU
    
    ; Wert: Sprachausgabe/Untertitel
    ; Format: <Dateipfad>
    ; Hinweise: Der Dateiname der Sprachausgabe/Untertitel-Datenbank (.BIN) muss
    ; OHNE Erweiterung angegeben werden. Die Angabe ist relativ zu DIR_OUTPUTUNITS.
    
    
    ;-------------------------------------------------------------------------------
    ;
    ; Startwelt/Spieler (Engine)
    ;
    ;-------------------------------------------------------------------------------
    
    
    [SETTINGS]
    
    World=NewWorld\NewWorld.zen
    
    ; Wert: Startwelt
    ; Format: <Dateipfad>
    ; Hinweise: Der Dateiname der Startwelt (Neues Spiel) muss inklusive der Datei-
    ; endung (.zen) angegeben werden. Die Pfadangabe erfolgt relativ zu DIR_WORLD.
    
    Player=PC_Hero
    
    ; Wert: Spieler
    ; Format: <Instanz>
    ; Hinweise: Der Name der Instanz, die für den Spielercharakter verwendet wird.
    
    
    ;-------------------------------------------------------------------------------
    ;
    ;  Einstellungen (Engine)
    ;
    ;-------------------------------------------------------------------------------
    
    
    [OPTIONS]
    
    show_Info=0
    show_InfoX=800
    show_InfoY=7200
    
    ; Mit show_Info=0 wird die Anzeige des Spieltitels in den Menüs deaktiviert.
    ; Mittels show_InfoX und show_InfoY kann die Position angepasst werden.
    
    show_Version=1
    show_VersionX=6500
    show_VersionY=7200
    
    ; Mit show_Version=0 wird die Anzeige der Version in den Menüs deaktiviert.
    ; Mittels show_VersionX und show_VersionY kann die Position angepasst werden.
    
    show_Focus=1
    show_FocusItm=1
    show_FocusMob=1
    show_FocusNpc=1
    show_FocusBar=1
    
    ; Mit show_Focus=0 kann die Anzeige des Spielerfokus deaktiviert werden.
    ; Mit show_FocusXxx=0 lassen sich die Fokusbeschreibungen einzeln steuern:
    ; Itm = Beschreibung von Gegenständen, Mob = Beschreibung von interaktiven
    ; Gegenständen, Npc = Namen von Personen und Monstern, Bar = Lebensbalken.
    
    force_Subtitles=0
    
    ; Mit force_Subtitles=1 kann die Anzeige der Untertitel erzwungen werden.
    
    force_Parameters=
    
    ; Mit force_Parameters werden zusätzliche Engine-Parameter angegeben.
    ; (zum Beispiel "-time:17:05" damit ein neues Spiel um 17:05 beginnt)
    Edit:
    Ich merke gerade das ist das was ich suche XD
    Danke^^.........
    Geändert von ModRes (24.01.2010 um 13:48 Uhr) Grund: Doppelpost

  11. Beiträge anzeigen #11 Zitieren
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    Leander911 ist offline

    Gothic 1 INI

    Hallo!

    Erst einmal "Danke" an die Community. Hier habe ich oft Hilfe bekommen, wenn ich mit einem Spiel nicht weiterkam. Ich suche händeringend die Gothic 1 ini vom Original. Ich bekomme die Konsole nicht geöffnet. Und ich spiele im Dauerzustand im Fenstermodus. Das Game ist von einem weißen Rand umgeben, und hat oben rechts die 3 Symbole. Schließen Minimieren und den Strich. Seit Tagen habe ich alle versucht um die Konsole zu öffnen. Ein Problem ist ferner, das ich nichts verkaufen kann. Und wenn ich nur Tausche, nimmt der Händler nichts an, wenn es kein Erz ist. Also auch gemischt nicht "Ware und Erz". Viper zum Beispiel will ja Waren und auch bei dem geht es nicht. Ich spiele mit der alternativen Anordnung der Tastatur. Mit Standard komme ich nicht klar. Und mit Maus. Ich hatte das Spiel versucht mit Playerkit zu spielen, weil ich es erst nicht einmal dazu brachte zu starten. Dann machte ich alle neu und installierte alle Framworks von 2005 bis 2013 und die Codecs um MOV Dateien abspielen zu können. MPEG 2 sind das wohl, denn die Meldung kam, das diese MPEG 2 jetzt installiert wird. Was ich dann annahm. Ich kann jetzt spielen, aber die Konsole nicht öffnen. Ich vermute das es das Spiel im Vollbildmodus wieder ermöglicht. Denn wenn ich nichts verkaufen kann, dann komme ich nicht zu Erz. Außer durch Taschendiebstahl oder durch Truhen öffnen. Fisk seine Kammer habe ich schon gelootet. Praktisch. Macht es im Dunkeln, wenn alle am Lagerfeuer stehen und Fisk nicht da auf der Bank sitzt. Die meisten Truhen kann man Tagsüber machen, wenn die Leute arbeiten und die Gomez Leute nicht hingucken. Wenn man sie anspricht wechseln sie oft die Position.

    Bitte schickt mir jemand einen Link, oder die kopiert den Text der Datei als Antwort hier rein!

    Danke im Voraus. Geht auch als PN Leander911

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