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Neuling
 Zitat von kemmi83
Wenn ich auf neues spiel starten klick bekomm ich nach kurzer zeit die fehlermeldung "Error saving shader" "Unable to open LTM_Material_Body_Female_Fighter.xshmat for writing. Make sure its not write protected or locked by another application."
Funkt deine Firewall dazwischen? Check mal, ob die mds.exe blockiert wird.
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mitlerweile gibt es ne neue version. die 0.3
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Neuling
Schilde für den Schmied
Eine wirklich geniale Mod! Endlich kommt mehr Leben in die Gothic 3-Welt!
Eine Frage zu einer Quest in Ardea:
Der Schmied in Ardea braucht 5 abgenutzte Holzschilde. Ich habe jetzt Holzschilde, die als "abgenutzt" gekennzeichnet sind in meinem Inventar, aber es gibt keine entsprechende Dialogoption beim Schmied. Oder sollen es in Wirklichkeit "zerschlissene" Schilde sein?
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sammel einfach holzschilde irgendwann kommt der dialog. es müssen 5 gleiche sein
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Apprentice
 Zitat von Ronosevi
Deine Reihenfolge ist korrekt. Alles auf einmal mit dem MDS integrieren ist auch korrekt. Der MDS löscht zuvor integriertes eh bevor er neu integriert. Wenn auch nach Installation des Content Mods wirklich keine Nummern in den Dateien übersprungen sind bzw. du das falls Vorhanden korrigiert hast fällt mir nur noch eins ein, was du probieren könntest: Im Ordner der Spielstände gibt es nach Installation des Spiels, bzw. mache es zum Zeitpunkt nach Installation des Content Mods inkl. Consequences, eine Datei namens Shader.Cache. Diese wird bei der ersten Integration durch den MDS in einen Unterordner verschoben. Kopiere diese wieder in den ursprünglichen Ordner, bevor du das Spiel startest. Kommt dann immer noch dieselbe Fehlermeldung?
Ja die Fehlermeldung bleibt.
 Zitat von Caramon0574
Funkt deine Firewall dazwischen? Check mal, ob die mds.exe blockiert wird.
Firewall und Antivirus hab ich schonmal testweise ausgemacht, bringt leider auch nix.
 Zitat von Redmatix
mitlerweile gibt es ne neue version. die 0.3
Auf der Russischen Seite steht das die Version 0.3 nicht mit Conequence kompatibel ist. Sicher das die Version hier kompatibel ist?
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Neuling
 Zitat von kemmi83
Auf der Russischen Seite steht das die Version 0.3 nicht mit Conequence kompatibel ist. Sicher das die Version hier kompatibel ist?
Ja, ist sie. Ich zocke es gerade mit Consequences.
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Neuling
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Neuling
 Zitat von Redmatix
sammel einfach holzschilde irgendwann kommt der dialog. es müssen 5 gleiche sein
Es war ein kleiner Bug. Ich musste erst alle anderen Holzschilde aus dem Inventar entfernen, bevor es mit den abgenutzten Schilden funktionierte.
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Neuling
Vertonung
Hallo ich habe inzwischen alles installiert und es läuft auch. Meine Frage wäre jetzt: Ist diese Mod vertont? also entweder mit dem automatischen oder mit der russischen Variante? Wenn ja kann ich es so einstellen dass die Sprachausgabe von den neuen Sachen russisch ist un die Untertitel deutsch?
danke
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Lucky 7
 Zitat von kostjagothic28
...Ist diese Mod vertont?...
No/Nein.
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Hey Guten Tag, Hab eine frage und zwar.
Kann mir wer bitte verraten da wo jetz geschlossene Türen sind wie ich diese aufkriege?
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 Zitat von Diaz00
Hey Guten Tag, Hab eine frage und zwar.
Kann mir wer bitte verraten da wo jetzt geschlossene Türen sind wie ich diese aufkriege?
Im Laufe der Story.
All Russian invadors must die!
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Also kann ich z.B die Tür in ardea wo die schmiede ist... er öffnen wenn ich im laufe der story es kriege?
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 Zitat von Diaz00
Also kann ich z.B die Tür in ardea wo die schmiede ist... er öffnen wenn ich im laufe der story es kriege?
Hey! Remove all doors and problem is solved! I have Installed LTM031, and before first start the game - I always remove all doors (dynamic, and static doors), and more others useless stupidities added here. Using g3dit software is it work for few seconds, and you can play G3 LTM mod without "doors" limits... 
Static doors added in the G3 houses is not good. Looks good, but it bothers me: PC Hero encounters to the door, or other NPCs get stuck on the doors during fight. 
Is different, when doors (dynamic doors) is needed: eg. in the store house , or similar. But 90% others static added doors is total useless. In the Gothic 1, doors exists - andt is possible open / close it. I really can´t understant, how function can have useless static doors in Gothic 3...
Geändert von stereoamplifier (01.07.2020 um 16:10 Uhr)
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Adventurer
Do not remove doors, they add realism to the game, it always bothered me that there weren’t doors in gothic 3 vanilla. It made no sense. Instead there should be even more doors. LTM is a must for me now, I cannot play gothic 3 without it, cities look gorgeous and finally houses look like real medieval houses with doors. We don’t need to enter in every building in the game and in any case having a door open is better than having none, which would be immensely stupid.
(Don’t listen to Stereoamplifier, whatever he says doesn’t make sense, I don’t know if he is a troll or what, or maybe he can’t speak English well and his words make no sense).
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 Zitat von Frank97
(Don’t listen to Stereoamplifier, whatever he says doesn’t make sense, I don’t know if he is a troll or what, or maybe he can’t speak English well and his words make no sense).
Hey, Frank97! Heheh.. yes I do not speak english, I must use translator. You do not understand me exactly: the LTM mod is perfect work(!!!), I am translating it into language of my country, and Yukoz work is super! But static doors is not possible close or open. Is permanently openned, and this looks stupidly. (Dynamic doors is possible open, but subsequently close - nope... unfortunately)
I wonder what the door will be used in Varant, or Nordmar houses??
I hope the CSP team in his project does not apply the static doors. In Gothic 1 or 2 is possible doors of the houses open / close - and this is OK. In G3 no - then for what is static doors here?? Only for visual impression??
Geändert von stereoamplifier (02.07.2020 um 20:56 Uhr)
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Nein, das werden wir nicht tun, es sei denn, uns eine technische Lösung verfügbar ist, die erlaubt, die Türen zu schließen und wiederzuöffnen.
All Russian invadors must die!
Geändert von Robespier (02.07.2020 um 22:26 Uhr)
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Adventurer
 Zitat von stereoamplifier
Hey, Frank97!  Heheh.. yes I do not speak english, I must use translator.  You do not understand me exactly: the LTM mod is perfect work(!!!), I am translating it into language of my country, and Yukoz work is super! But static doors is not possible close or open. Is permanently openned, and this looks stupidly. (Dynamic doors is possible open, but subsequently close - nope... unfortunately)
I wonder what the door will be used in Varant, or Nordmar houses??
I hope the CSP team in his project does not apply the static doors. In Gothic 1 or 2 is possible doors of the houses open / close - and this is OK. In G3 no - then for what is static doors here?? Only for visual impression?? 
Static doors is better than nothing, as I said they do not harm gameplay, it’s a matter of realism and aesthetic. World is more beautiful basically. Open doors don’t damage anything and having some closed building is a matter of realism.
I’m sure Yukoz will be able to add some big doors for Nordmar buildings as well as doors for Varant. Yukoz is master modder I trust him that his work will be great.
CSP modders unfortunately want to keep the game as vanilla as possible in their vision to a point that in my opinion only few things will be great in their mod, like Vengard Harbour, Monastery and Xardas Tower, yeah and maybe some female characters that there weren’t in vanilla game. I think in the end it will be Lively Towns Mod the mod that will really fix Gothic 3 in its credibility as sequel of gothic 1 and 2. CSP lost its way many years ago already, they’re focusing on little things that in my opinion are not important, like modifying stats of objects, potions or plants...
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Adventurer
 Zitat von stereoamplifier
Hmm... about the doors - I think, you´re right, Frank97. But doors in Gothic 3 was used already in 2014/2015 in so called MYINA mod. ( http://forum.gothicz.net/viewtopic.php?f=42&t=18746)
This was very preliminary release of mod for Gothic 3, but not for game-playing. MYINA mod was solved primary for "comics purposes", and for "comics scenes", as you can see eg. here:
http://img24.cz/images/84359426746614227738.jpg
http://img24.cz/images/16996991524949485047.jpg
http://img24.cz/images/81370125757943556718.jpg
And from this MYINA mod have Yukoz several inspiration (doors, re-textured buildings, architectures, etc...) This is OK, because I am also fan of Yukoz´s LTM mod: it is really great work.
Several of my friends still working from time-to-time on the update of MYINA mod, using also all ideas from LTM mod for their purposes (at the same as Yukoz from MYINA mod). I help them with the translation from Russian (or Polish) into our language. Our Gothic-3 community is wery small, and interest about Gothic-3 very low... The vast majority of Gothic fans playing only Gothic 2 mods (Returning 1/2, Odyssee..), or waiting for G2 release "History of Khorinis".... 
Can you tell me the password to access the 7Zip files of MYINA Mod please?
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