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  1. Beiträge anzeigen #221
    Waldläufer Avatar von SnowySchoko
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    SnowySchoko ist offline
    Zitat Zitat von Jurigag Beitrag anzeigen
    Windows 10, AMD Crimson, Version Preview from Github for G1. And i have error Device Removed! (DXGI_ERROR_DEVICE_HUNG).

    LOG:

    Anhang 43840

    Also on previous version(17.1) it works fine

    Also tesselation/smaa is still causing a problem on amd(like freezing pc)
    Maybe you just switch back to x17.1 or else, the only think that I can say is, that the game crash because of an Day time change.
    I had the same issue, because the Gothic.ini was not patched.

    MfG Snowy

    P.S.: I know my english is bad. I hope you will understand this. ^^

  2. Beiträge anzeigen #222
    Adventurer Avatar von waltc
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    waltc ist offline
    Zitat Zitat von Jurigag Beitrag anzeigen
    Windows 10, AMD Crimson, Version Preview from Github for G1. And i have error Device Removed! (DXGI_ERROR_DEVICE_HUNG).

    LOG:

    Anhang 43840

    Also on previous version(17.1) it works fine

    Also tesselation/smaa is still causing a problem on amd(like freezing pc)
    Running 17.1 here with the AMD Crimsons (Win10x64v1511, AMD R9 380 4GB), and I'm not getting the device removed error. I was going to give the 17.2 Preview a whirl, but if you are again getting that error--perhaps I should not.

    IIRC, I discovered that by turning off tessellation in 17.1 it completely stopped the occasional freeze. Or, at least it seems that way so far.

    I haven't seen the DXGI_ERROR_DEVICE_HUNG error since Catalysts 15.7.x, but it could have been 15.8--just can't recall. When it cleared up for me with newer Catalysts I just assumed it was a driver bug that the later drivers did not have. Seems odd that it would re-introduce in the 17.2 Preview while using the latest drivers, though, doesn't it?

    Just thought I would chip in here...

  3. Beiträge anzeigen #223
    Adventurer Avatar von waltc
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    waltc ist offline
    Zitat Zitat von SnowySchoko Beitrag anzeigen
    Maybe you just switch back to x17.1 or else, the only think that I can say is, that the game crash because of an Day time change.
    I had the same issue, because the Gothic.ini was not patched.

    MfG Snowy

    P.S.: I know my english is bad. I hope you will understand this. ^^
    Your English seems fine... A lot better than my non-existent German!

    But, what was "patched" (changed) in Gothic.ini that cleared up the error for you?

  4. Beiträge anzeigen #224
    Waldläufer Avatar von SnowySchoko
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    SnowySchoko ist offline
    Zitat Zitat von waltc Beitrag anzeigen
    Your English seems fine... A lot better than my non-existent German!


    But, what was "patched" (changed) in Gothic.ini that cleared up the error for you?

    Yeah with patched I mean that you change it to this values:


    zTexCacheOutTimeMSec=240000
    zTexCacheSizeMaxBytes=128000000
    zSndCacheOutTimeMSec=10000
    zSndCacheSizeMaxBytes=80000000


    But I have an nvidia card so it can be a different Problem and for me this Bug/Problem only appear's in the x16 ^^ so for now it can some problem with the driver or what can help, open the screen shot: http://bit.ly/1IQFyLz


    Before add Gothic as a Game.
    Change everything to on but then to the min. changes only open Gl and fps target to off and make all as possible amd optimized ^^


    Hope you know what I mean xD


    MfG Snowy
    Geändert von SnowySchoko (14.12.2015 um 19:48 Uhr)

  5. Beiträge anzeigen #225
    Neuling
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    Dalmore ist offline
    Zitat Zitat von SchattenDexter Beitrag anzeigen
    Das Antivirus-Programm "Bitdefender Antivirus Plus 2016" erkennt die Downloadseite
    "http://www.gothic-dx11.de/download/X...3D11_X17_1.zip" als Malware-Seite und blockiert diese sofort.

    Ich vertraue selbstverständlich darauf das es ein Fehlalarm ist, jedoch würde ich gern wissen ob ein Download
    auf der WoG-Seite verfügbar ist, oder ob man nach einer Ursache sehen könnte, die dies missverständlicherweise auf der DL-Seite auslöst.
    Ich habe das selbe Problem. Hast du schon eine Lösung gefunden, SchattenDexter?
    Habe ebenfalls BitDefender 2016 und es ist mir nicht möglich die Seite zu öffnen.
    Könnt ihr anderen es problemlos öffnen und laden? Dann wäre es wohl was BitDefender internes.

  6. #226
    Resar
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    Wäre es eigentlich möglich den DX11-Dateien in einem künftigen Release ein eigenes Verzeichnis zu geben?
    Ich habe beispielsweise gerade eben die Preview-Version von GitHub ausprobiert, direkt eine Device Hung-Meldung bekommen und kann nun die neuen Dateien im System-Verzeichnis wieder von Hand löschen.

    Das Auslagern in ein eigenes Verzeichnis "Gothic 2 / D3D11 Renderer" würde daher ich der Übersicht halber begrüßen.

  7. Beiträge anzeigen #227
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    Jurigag ist offline
    Zitat Zitat von waltc Beitrag anzeigen
    Running 17.1 here with the AMD Crimsons (Win10x64v1511, AMD R9 380 4GB), and I'm not getting the device removed error. I was going to give the 17.2 Preview a whirl, but if you are again getting that error--perhaps I should not.

    IIRC, I discovered that by turning off tessellation in 17.1 it completely stopped the occasional freeze. Or, at least it seems that way so far.

    I haven't seen the DXGI_ERROR_DEVICE_HUNG error since Catalysts 15.7.x, but it could have been 15.8--just can't recall. When it cleared up for me with newer Catalysts I just assumed it was a driver bug that the later drivers did not have. Seems odd that it would re-introduce in the 17.2 Preview while using the latest drivers, though, doesn't it?

    Just thought I would chip in here...
    Well i had a hope that maybe crimson fix some problems with those freeze but seems liek not :P Tesselation is nice thing to have but too bad its freezing game(and whole pc, like some bsod/exception not catched by system)

  8. Beiträge anzeigen #228
    Adventurer Avatar von waltc
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    waltc ist offline
    Zitat Zitat von SnowySchoko Beitrag anzeigen
    Yeah with patched I mean that you change it to this values:


    zTexCacheOutTimeMSec=240000
    zTexCacheSizeMaxBytes=128000000
    zSndCacheOutTimeMSec=10000
    zSndCacheSizeMaxBytes=80000000


    But I have an nvidia card so it can be a different Problem and for me this Bug/Problem only appear's in the x16 ^^ so for now it can some problem with the driver or what can help, open the screen shot: http://bit.ly/1IQFyLz


    Before add Gothic as a Game.
    Change everything to on but then to the min. changes only open Gl and fps target to off and make all as possible amd optimized ^^


    Hope you know what I mean xD


    MfG Snowy
    Great, Thanks! No trouble understanding at all...!

  9. Beiträge anzeigen #229
    Adventurer Avatar von waltc
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    waltc ist offline
    Zitat Zitat von Jurigag Beitrag anzeigen
    Well i had a hope that maybe crimson fix some problems with those freeze but seems liek not :P Tesselation is nice thing to have but too bad its freezing game(and whole pc, like some bsod/exception not catched by system)
    Well, the game is so old that I doubt there's all that much to tessellate... Back then everything was on a "polygon lite" diet, if you know what I mean--I don't think turning off tessellate for the time being takes much if anything away from the game visibly--at least that I can see.

    I'm going to give the 17.2 Preview a shot, though, just to see what happens...!

    Edit: Despite my best efforts otherwise, 17.2 insists on crashing as soon the 3d acceleration of the game begins (2d screens and cut scenes display fine.)

    17.1, however, runs exceedingly well, most of the time, aside from continuously hitching in the crowded city areas. I found that by simply shutting off tessellation (keeping all other rendering features active) the game will not crash. Turn on tessellation and a crash will come within minutes--the crashing seems to be related to building the cache from which the card renders between differing scenes (ie, moving from outside the city to inside; from the docks to the other side of the beach near the tower, etc.) With tessellation on, a freeze occurs when the scene cache is being rebuilt, but not every time the cache is rebuilt--go to new a place, and while stationary rotate the camera 360 degrees--and the scene will hitch & chug a bit as the cache is rebuilt. When tessellation is on, the game will sporadically crash and, in my case, bring down Windows and force a reboot as my R9 380 4GB simply shuts off completely. Have no idea why--but turning tessellation off seems to keep that sort of crash from happening. The game still chugs & hitches when rebuilding its scene cache but doesn't crash. I have tried upping the size of the engine caches to 4x their default levels--but that doesn't seem to alleviate the problem with tessellation on. 2x seems plenty enough & tessellation off.

    Running Win10x64v1511; AMD R9 380, Crimson drivers.

    Gothic 2 never looked so good as it does with this mod! Thanks again for all of the effort, D!
    Geändert von waltc (15.12.2015 um 00:55 Uhr)

  10. Beiträge anzeigen #230
    Waldläufer Avatar von SnowySchoko
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    SnowySchoko ist offline
    Zitat Zitat von waltc Beitrag anzeigen
    Great, Thanks! No trouble understanding at all...!
    Does this mean you don´t understand me or you don´t know what i mean. xD

    MfG Snowy

  11. Beiträge anzeigen #231
    Dea
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    Lehona ist offline
    Zitat Zitat von SnowySchoko Beitrag anzeigen
    Does this mean you don´t understand me or you don´t know what i mean. xD

    MfG Snowy
    Er hat keine Probleme, dich zu verstehen

  12. Homepage besuchen Beiträge anzeigen #232
    Knight Avatar von Loomix
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    Loomix ist offline
    Hey Degenerated
    Könntest du uns demnächst mal wieder grobe Infos geben wann mit einem update zu rechnen wäre?

  13. Beiträge anzeigen #233
    Adventurer Avatar von waltc
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    waltc ist offline
    Zitat Zitat von SnowySchoko Beitrag anzeigen
    Does this mean you don´t understand me or you don´t know what i mean. xD

    MfG Snowy
    It means I understand you perfectly. Thank you, again!...

  14. Beiträge anzeigen #234
    Provinzheld Avatar von Skullmeck
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    Skullmeck ist offline
    Hallo Leute,

    bei mir startet G2 nicht mehr nach der Dx11 Mod - Hab es mit und Ohne Normalmaps versucht. Zuerst hat er bei mir nen Update gezogen (Win7 halt).
    Wenn ich jetzt starte kommt die Meldung: " Faild to Find Game-Executable! usw. version Check... dann startet das Spiel und bleibt schwarz - im Hijtergrund ist dann schon die Fehlermeldung "Acces Violation" - habs auch schon mit ner Neuinstallation versucht und dann h-genau nach anleittung gemacht. Bitte Helft mir

    Habe:
    Win 7 - G2 Gold Steamedition 2.6rfix,

  15. Beiträge anzeigen #235
    research Avatar von NicoDE
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    NicoDE ist offline
    Zitat Zitat von Skullmeck Beitrag anzeigen
    G2 Gold Steamedition 2.6rfix,
    "rfix" ?
    Möglicherweise ist der Name "Gothic.exe" anstatt "Gothic2.exe" (wenn ich mich recht erinnere, war/ist das beim GOG.com-Release auch so)...
    "Unter diesen schwierigen Umständen bin ich mir sicher, daß diese guten Menschen meinen augenblicklichen Bedarf an deren Gold verstehen werden." -- Connor

  16. Beiträge anzeigen #236
    Provinzheld Avatar von NDpendent82
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    NDpendent82 ist offline
    Zitat Zitat von Skullmeck Beitrag anzeigen
    Hallo Leute,

    bei mir startet G2 nicht mehr nach der Dx11 Mod - Hab es mit und Ohne Normalmaps versucht. Zuerst hat er bei mir nen Update gezogen (Win7 halt).
    Wenn ich jetzt starte kommt die Meldung: " Faild to Find Game-Executable! usw. version Check... dann startet das Spiel und bleibt schwarz - im Hijtergrund ist dann schon die Fehlermeldung "Acces Violation" - habs auch schon mit ner Neuinstallation versucht und dann h-genau nach anleittung gemacht. Bitte Helft mir

    Habe:
    Win 7 - G2 Gold Steamedition 2.6rfix,
    Nabend!
    Habe zur Steam-Gold-Ed folgendes gefunden:
    Für "GOTHIC2: Gold Edition":

    1. Installiere "Gothic-2: Gold Edition"
    2. Deaktiviere Autoupdate und im Spiel Steam Community **
    3. Installiere Gothic2_fix-2.6.0.0-rev2.exe
    4. Installiere Gothic2_PlayerKit-2.6f.exe
    5. Installiere G2NoTR-SystemPack-1.0.exe
    6. Löschen: Steam\GameOverlayRenderer.dll
    7. Starten eines Spiels Steam\steamapps\common\Gothic II\system\Gothic2.exe
    8. Spielen.

    Punkt 2 und 6 kommen mir etwas merkwürdig vor!Vielleicht helfen ja gerade diese Punkte...
    Diablo 2 + Skyrim + Path of Exile + Cry-Engine = UMBRA ******************** Kingdom Come: Deliverance

    ******* Feel free to support on kickstarter! ************************ Ein realistisches First-Person,Open World RPG
    *************** >>VIDEO<< *************************************************** >>VIDEO<<


  17. Beiträge anzeigen #237
    Provinzheld Avatar von Skullmeck
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    Skullmeck ist offline
    Es scheint jetzt zu funktionieren DANKE
    Hatte wirklich mit der Gothic.exe zu tun. Dummerweise muss man die bei Installationen von neuen Sachen aber wieder umbenennen - naja egal denn nachdem ich das Playerkit installiert hatte läuft ja eh alles über eine neue exe.
    Funktioniert also und sieht super aus nur scheint die Kammeropposition iw ungewohnt zu sein. Kann nicht genau sagen was komisch ist aber sie ist wohl iw in nem anderen winkel als sonst und kommt es mir nur so vor oder läuft der Held geringfügig langsamer? (liegt nicht an FPS)

  18. Beiträge anzeigen #238
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    Phexxtor ist offline
    Zitat Zitat von Skullmeck Beitrag anzeigen
    Funktioniert also und sieht super aus nur scheint die Kammeropposition iw ungewohnt zu sein. Kann nicht genau sagen was komisch ist aber sie ist wohl iw in nem anderen winkel als sonst und kommt es mir nur so vor oder läuft der Held geringfügig langsamer? (liegt nicht an FPS)
    Das mit der Kamera kann an dem FOV liegen, ist möglicherweise etwas anders als das originale. Ausschließen kann ich allerdings das der Held langsamer läuft da der Renderer "nur" an der Grafik-Engine schraubt aber sonst nichts im Spiel verändert.
    Könnte sein das dies mit der Kamera zusammenhängt, das es so aussieht als würde er nur langsamer laufen.

  19. Beiträge anzeigen #239
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    RavenTheGray ist offline

    Question Invisible Red X / Unsichtbares rotes X

    First of all I apologize if I repeat a Question. This Thread and all it's predecessors go back quite a way now and I tried the forum's search as well as google and found nothing, so here goes.
    Second of all I would like to say a big thank you for the D3D11-Renderer, playing the old Gothic 2 with this modification is a real joy for me and my wife.

    So far I had next to no bugs or issues, at least nothing really problematic. The occasional invisible bandit was a surprise, but given that they appear if you safe and can still be attacked with melee and locked on with ranged weapons makes this only a minor issue.
    Now however I ran into a block. I followed Greg, the not-so-inconspicuous Pirate Captain to the Goblin Cave where I disposed of the Goblins and went to search for the red X that marks the spot.
    Alas, no red X. Nowhere in the whole cave.
    I tried saving and reloading, nothing.
    I hit F11 and tried maximum settings (looks stunning by the way) as well as 640X480 and shutting everything off, but the red X keeps hidden.
    Anyone had this issue and knows a workaround?
    ------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
    Zunächstbitte ich um Entschuldigung falls diese Frage schon gestellt wurde.Dieses Thema und seine Vorgänger sind inzwischen schon rechtumfangreich geworden und ich habe sowohl die Forensucher als auchGoogle bemüht, jedoch ohne Erfolg.
    Sodannein herzliches Dankeschön für den D3DD11-Renderer. Meine Frau undich haben eine Menge Spaß daran das gute, alte Gothic 2 in neuemGlanz zu spielen.

    Bisherbin ich auch in keine nennenswerten Fehler oder Probleme gelaufen.Der gelegentliche, unsichtbare Bandit war eine Überraschung, aber daer durch Speichern i.d.R. sichtbar wird und man ihn mit Nah- undFernkampfwaffen anvisieren und bekämpfen kann, ist das eher einunbedeutendes Problem.
    Leiderbin ich nun in ein echtes Quest-Blocker-Problem gelaufen. Ich binGreg, dem völlig unauffälligen Piratenkapitän,zur Goblinhöhle gefolgt und habe mich um die Goblins gekümmert. Nunsuche ich nach dem roten X, das den Schatz markieren soll, doch imgesamten Höhlensystemgibt es kein X.
    Ichhabe per F11 alle Grafiksettings auf Maximum (wow!) und Minimum(640X480, 320 war mir dann doch zu grob...) durch probiert, doch dasrote X bleibt verschwunden.
    Binich der einzige mit diesem Problem oder gibt es einen ähnlicheinfachen Workaround wie für die unsichtbaren Banditen auf den icheinfach nicht gekommen bin?


    Thanks in advance
    Danke im Vorraus

  20. Beiträge anzeigen #240
    Abenteurer
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    Phexxtor ist offline
    Zitat Zitat von RavenTheGray Beitrag anzeigen
    I hit F11 and tried maximum settings (looks stunning by the way) as well as 640X480 and shutting everything off, but the red X keeps hidden.
    Anyone had this issue and knows a workaround?
    Try to disable the renderer completely by rename the dll-file to "ddraw_disabled" (or something other) and try ist again. After it u can enable ist again by remove the "_disabled"

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